Beijing 北京

Omdat ik nog steeds vakantie en niks beters te doen heb ben ik enkele dagen naar het  ijskoude Beijing geweest, gewoon voor de gezelligheid, waarvan hier enkele foto’s. Erg veel heb ik er niet gezien, maar ik ben van plan er later dit jaar nog eens naartoe te gaan, wanneer mijn broers naar dit Chinezenland komen:)

Tiananmenplein, waar elke Chinees zwaar gecontroleerd en gefouilleerd werd en ik ongehinderd mocht doorlopen

De openbare wc's zijn er mooier, hygiënischer en beter onderhouden dan de restaurants...

Vlaggenbewaker, interessantste job ooit

Een dikke laag ijs voor de Verboden Stad

Wangfujing food street, een steegje met allemaal overheerlijk straatvoedsel zoals...

...zeesterrenlolly's, madenbrochetten, wormensaté's, opgerolde slangen, gesuikerde spinnen, geroosterde inktvissen, duizendpotensnacks, schorpioenen op een stokje,...

..., heerlijke kikkers en vleermuissnoepjes.

Ik vond een Belgisch restaurant in Beijing (ik wist zelfs niet eens dat er zoiets bestond als Belgische restaurants)

Laters

x

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Beijing 北京

  1. Vake zegt:

    Zwart ijs, dat heb ik nog nooit gezien.

  2. mama zegt:

    Lijkt meer op Halloween dan op een eettent :-O

Geef een reactie

