Guangzhou 广州

Geen blog-update de laatste tijd, want ik verbleef voor twee weken op vakantie in Guangzhou (Kanton) bij Vesper, een Chinese vriendin, en haar ouders en was dus te druk bezig met mezelf te integreren in een Chinese familie. Maar nu ben ik terug op mijn kamer in Hangzhou en kan ik weer naar believen posts maken, joepie!

Na een week van harde studie (of toch doen alsof) en een lichtelijk geweldig resultaat op mijn eindexamens (Spreken: 90, Luisteren 91, Lezen 95, Taalkunde 98) vertrok ik naar Guangzhou, een slordige 1300 kilometer naar het zuidwesten, waar ik uitgenodigd was om Chinees Nieuwjaar door te brengen met een paar Chinezen. Ik ga niet alles in detail beschrijven (want de helft van wat er gebeurde ben ik al vergeten…), maar ik post hier een paar foto’s met dwaze doch informatieve onderschriften om jullie een algemeen idee te geven van mijn leuke vakantieperiode:

De eerste paar dagen gingen we met een minibus vol Chinezen en ik op tocht in de omgeving rond Guangzhou.

Vesper redt een stenen schildpad van een zekere dood door hem op zijn buik te draaien...

Ik + omgeving

Chinees landschap, water en bergen en een paviljoen enzo

's Werelds grootste soeppot, goedgekeurd door het Guiness Book Of Records

Teruggekeerd van de trip hadden we nog een paar dagen vrije tijd voor Chinees Nieuwjaar om Guangzhou te verkennen.

Grootste mandarijn die ik ooit zag

Bloemenmarkt vol bloemen en kleine Chinezen, foto genomen vanop ooghoogte

Een Chinese met een nationale graad in accordeon spelen...

...en ik maar proberen en falen.

Een roze nieuwjaarsboom

Bij het begin van het jaar van de Draak horen natuurlijk traditionele bezoekjes aan vrienden en familie, en natuurlijk kon ik niet anders dan meegaan met mijn gastfamilie.

Jiaozi 饺子, dumplings, maken om op te eten om 12 uur 's nachts (en hoe goed staat een bloemetjesschort mij 😉 )

De vruchten van onze noeste arbeid (en mijn ontbijt voor de 4 dagen na Nieuwjaar, aangezien we zo ongeveer 3206 dumplings maakten)

Ik en mijn gastvrije en vriendelijke familie

Bezoek van vrienden en een feestelijke maaltijd (zoek de niet-Chinees...)

Uiteraard spendeerde ik ook wat tijd in de stad Guangzhou zelf:

Chen Clan Academy, had ik maar zo'n mooi bewerkt dak

Guangzhou heeft de saaiste metro ooit 😦

Guangzhou Tower

Zicht op Guangzhou vanop Baiyunshan 白云山

Steilste trap ooit, ik was al buiten adem na 6 treden

Dat was een kort verslag van de eerste twee weken vakantie, nog 3 weken te gaan! Voor de rest heb ik niet veel grote plannen, behalve op mijn kamer zitten niksdoen en volgende week een paar dagen naar Beijing gaan.

Laters x

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op Guangzhou 广州

  1. Nadet Magnus zegt:

    Lennert, het is daar precies de hemel op aarde:alle bezienswaardigheden gaan bezoeken, , workshop dumplings maken, bij een Chinese familie logeren, ….je bent met je gat in de boter (of is het daar “rijst”) gevallen! Onder de watertoren lonkt de harde realiteit binnenkort 🙂 ! Wanneer kom je terug? Voor karnaval???

  2. Nadet Magnus zegt:

    B.t.w. Lennert met keukenschort: wat een voorbeeld voor de mannelijke De Weerdtjes en schoonbroers !!! De mama zal heel tevreden zijn.

  3. Len, ik wist niet dat je in Guangzhou zat! Prachtige foto’s alleszins. Ik heb daar nooit meer gezien dan een vuile showroom zonder ramen die ik altijd moest bezoeken. Toch leuk om te weten dat het daar toch nog mooi is 😉

  4. mama zegt:

    91 op Luisteren ?? Hier heb ik nooit gemerkt dat je daar zo goed in was 😉

Geef een reactie

