Feestdagen

Het is hier de laatste weken kalm en koud en er gebeurt niet veel, maar daar gaan we eens iets aan doen: de feestdagen komen eraan en dus permitteer ik mij een paar dagen vakantie! Morgen vertrek ik met Cliff en Oli naar Hong Kong, waar we samen met Aiko (andere klasgenoot die in Chengdu verblijft) een week zullen intrekken bij Cliffs nonkel en tante. Kerstmis vieren we dus op Hongkongse wijze, met nieuwjaar zijn we terug in Hangzhou. En ook nog een paar dingen van de afgelopen dagen:

– Als halfslachtige poging tot kerstsfeer staat er aan de ingang van de Walmart een gezette Chinese vrouw mét een kerstmanpak, maar zonder baard aan. Toen ik die voor het eerst zag ben ik hardop beginnen lachen. Beste. Kerstman (vrouw?). Ooit.

– Toen ik uit een club kwam (waar ze in de vroege uurtjes trouwens live Europees voetbal hebben, laat alle zatte Chinezen maar dansen en gefaald zijn, ik kijk rustig naar de voetbal) zag ik een menigte Chinezen en buitenlanders ruziemaken en vechten, totdat politie en bodyguards de Chinezen verwijderden. Hierna begonnen de buitenlanders tegen alle logica in een gevecht met de politie, waardoor de Chinezen onbewaakt achterbleven en zich ook maar weer mengden in de chaos. Ik en een paar andere kindjes van mijn klas stonden erbij en keken naar het aangename schouwspel.

– Veel te veel mannelijke Chinezen hebben een handtas.

– Het overvloedige winkelpersoneel in winkels amuseert er zich wekelijks mee met alle (maar echt alle) producten van plaats te veranderen. Extreem vervelend, ze mogen daar eens mee ophouden wat mij betreft…

En twee willekeurige foto’s om mee te eindigen:

Morlbara? Ken ik precies van ergens...

Een Chinees met snor, hypnotiserend shirt en roze pet, die verder absoluut niks met deze post of iets anders te maken heeft.

Tot nog eens x

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Feestdagen

  1. Erik De Weerdt zegt:

    Groeten en bedank familie van Cliff maar.
    Valt het Chinese nieuwjaar niet op 3 februari dit jaar?
    Zo lang geen les….
    Een droom voor de Europese studenten.

  2. Big sister is watching you ... zegt:

    Een foto van het kerstcadeau voor Achim?

Geef een reactie

