Examens

Zoals ik wel al een beetje had verwacht heb ik zeer goede examens afgelegd. Eerlijk gezegd is dat hier niet echt moeilijk aangezien de helft van de examenvragen letterlijk uit de tekstboeken komt (tot ‘ongeziene’ leesteksten toe) en de andere helft zo simpel is dat zelfs mijn ouders meer dan de helft zouden kunnen halen. Waren de examens in Leuven maar zo makkelijk;)

Wat best grappig is is de manier waarop de punten hier bekend gemaakt worden. De lerares Spreken kwam rond in de klas en schreef in het geheim ieders examenpunt op een willekeurig voorwerp dat op zijn/haar tafel lag; er zijn leerlingen met hun punten op hun nota’s, tekstboek, servet, koffiebeker, hand of gewoon de tafel zelf. Ik kreeg een cijfer van een halve pagina groot op mijn zorgvuldig neergepende notities. De overige leraressen waren minder subtiel: voor Luisteren werd er een papier met alle punten op tafel gegooid en iedereen moest maar zien hoeveel hij had. Bij Taalkunde en Lezen werd van de mensen met punten boven 90 de naam afgeroepen. Zij werden uitbundig gefeliciteerd, terwijl de anderen subtiel voor domme kinderen werden uitgemaakt. Eens iets anders dan examenresultaten op internet bekijken zoals ik gewoon ben.

En voor iedereen in China die goede examens heeft afgelegd :

Lampionnen,...

..., een overheerlijke taart naar keuze,...

... en een thumbs up, doe zo voort! (bonus: Chinees met snor)

 

 

 

 

 

 

 

x

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Examens

  1. mama zegt:

    Dus ook voor jou lampionnen, overheerlijke taart en thumbs ups ?????

  2. mama zegt:

    Ik bedoel :; thumbs up !

  3. Nadet Magnus zegt:

    Wij willen cijfers Lennert!!!! En geen Chinese….
    Namen afroepen?? Hoe spreken ze de jouwe uit? (Of hoefde dat niet 🙂 ? )

  4. Oliver zegt:

    Wie wilt er nu die Chinees met snor, als ze mijn duimen kunnen krijgen 😉

  5. Big sister is watching you ... zegt:

    Eén cijfer gekregen van de lerares Spreken? Hopelijk staan de examens in China niet op 20 zoals in Leuven …

  6. lenhz zegt:

    Examens staan op 100, en ik krijg inderdaad taart en lampionnen: 89 voor Spreken, 90 voor Luisteren en Lezen en 97 voor Taalkunde. Niet slecht, al zeg ik het zelf 😉

  7. luk zegt:

    meer moet dat niet zijn :=)

Geef een reactie

