Qiandao Lake 千岛湖

Zo, de eerste examenreeks zit erop en ik denk wel dat ik dat goed heb gedaan. De dag na het laatste examen werd er mij geen rust gegund, want ik moest om 6 uur opstaan om op schoolreis te gaan. Ik zat precies weer in het middelbaar en moest toch wel even terugdenken aan de uitstappen met het College. Alleen gingen we nu niet naar het fort van Breendonk met Praet of het Muziekinstrumentenmuseum met die kerel van Esthetica, maar wel naar het Qiandaohu (Duizend-Eilanden Meer). Na een busrit (14 bussen vol studenten) van 2 uur op de verlaten Chinese autosnelweg kwamen we aan op onze bestemming, waar -geheel in overeenstemming met de naam- dit te zien was:

Een meer! Met duizend eilanden erop!

Inderdaad, een meer van 573 km² met 1078 ‘grote’ eilanden en nog meer kleinere op (dank u, Wikipedia). Wij zouden met de boot rondvaren op dit meer en onderweg op enkele mooie plaatsen stoppen. De eerste eilandengroep waar we werden afgezet bestond uit een viertal eilanden, verbonden met bruggen. Op Lock Island staat een van de grootste hangsloten ter wereld, op Yule Qiao 鱼乐桥 (Brug van het Plezier van de Vissen) waren duizenden vissen te zien en er was ook nog een hangbrug waar een vrouw in het midden bleef zitten omdat ze niet meer rechtop durfde te staan omdat de brug teveel bewoog.

Onze boot, inclusief welkomstbanier

Eerste eilandengroep

Het plezier van de vissen

Voor wie een stevig fietsslot wil...

Terug op de boot stond er een middagmaal op tafel dat bestond uit enkele specialiteiten van de streek: Qiandaovis, nog Qiandaovis en meer Qiandaovis (en rijst).

Moet er nog vis zijn?

Een maaltijd verorberen terwijl je rondvaart op een meer en intussen tientallen mooie eilandjes passeert is best wel de moeite. De tweede stop was Meifeng Island 梅峰岛, als ik het goed begrepen heb de plaats met de hoogste top daar. Na een korte klim kwamen we aan op een plaats met inderdaad een tof zicht. Een van de vlot meertalige bordjes (Chinees, Japans, Engels en soms ook Koreaans en om de een of de andere reden Frans) liet ons weten dat je de schoonheid van het Qiandao Lake niet volledig gezien hebt zonder op deze top gestaan te hebben.

Uitzicht aan de ene kant

Uitzicht aan de andere kant

Uitzicht op mensen die op een uitzichtpunt uitzicht hebben op een uitzicht

Op de Meifeng zat ook een Chinees op een vreemde werkplek: tussen de bossen had hij zichzelf geïnstalleerd met een stoel, tafel, parasol en computer. Zijn job of functie werd mij niet direct duidelijk…

Boskerel

Een aangename werkplek

Vandaar vertrokken we naar Snake Island 蛇岛, en raad eens wat er daar te zien was?

Wat ben je slim, ‘slangen’ was inderdaad het goede antwoord! Speciaal voor de toeristen werden er een paar muizen geofferd aan een slangenkuil (maar pas nadat de verzamelde menigte 30 yuan tussen de slangen had gegooid), en verderop waren er meer slangenkuilen en grote boa’s.

Een paar slangen

Snake Island

De enige foto vanop de boot (van de 3 in totaal :p ) die niet geruïneerd is door klasgenoten die in de weg sprongen

Dat was het laatste eiland (hoewel ik denk dat ik er een vergeten ben). De boot bracht ons terug naar het vasteland en na het onvermijdelijke bezoek aan de giftshop (in dit geval zelfs een hele giftshopstraat) stapten we de bus weer op die ons terug naar de campus bracht. Onze buschauffeur was trouwens best geweldig, want meer dan een halfuur na onze aankomst op de campus zag ik de andere bussen pas binnendruppelen.

En nu ‘in spanning’ afwachten tot ik mijn examenresultaten krijg 😉

x

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op Qiandao Lake 千岛湖

  1. Vaders zegt:

    In “onzen tijd” mochten we pas op schoolreis nadat onze examens zééééér goed waren.
    Ik herinner niet veel meer van de schoolreizen 🙂

    Geen kommentaar aub.

  2. Big sister is watching you ... zegt:

    Lol! Ik heb wel eens saaiere verslagen gelezen over schoolreizen.

  3. Het wordt tijd dat ik ook eens een paar uitstapjes maak en een blogje begin want die van jou zijn hilarisch Len!

  4. Niven zegt:

    Dat soort schoolreizen moeten ze hier ook eens invoeren…

  5. mama zegt:

    Waaw, ¡maravilloso!

Geef een reactie

