Baochu Pagode 保俶塔

(Niet dat ik verwacht dat iemand Chinees kan lezen, maar met karakters erbij lijkt alles mooier en authentieker dus zet ik ze er maar bij:p)

Iemand heeft het lumineuze idee gehad om in het midden van Hangzhou een berg neer te zetten (waar ik nu bijna dagelijks omheen moet met de fiets). Alsof dat nog niet opvallend genoeg is, bouwden een paar kerels in de 10e eeuw er een hoge, dunne pagode op die van bijna overal waar ik kom te zien is. Elke keer wanneer Cliff, Oli en ik aan de voet van die berg passeerden of de toren in kwestie zagen, zeiden we dat we er ooit wel eens moesten opgaan. Na een maand en half kwam het er uiteindelijk van!

De opvallende berg en toren in kwestie

We liepen eerst langs het West Lake de halve berg rond op zoek naar een weg naar boven, en vandaar was het een korte maar steile klim naar de Baochupagode.

Sneller, jongens, ik ben al boven!

Een paar gigantische, bloedrode karakters uitgehakt in de rots lieten ons op subtiele wijze weten dat we op Baoshi Hill 宝石山 waren, ‘Precious Stone Hill’.

Wie het eerst bij de karakters is, mag de andere naar beneden duwen

Boven op de berg aangekomen, zagen we eindelijk de pagode van dichtbij! Jammer genoeg konden we er niet op en waren er teveel Chinezen in de buurt om er illegaal op te klimmen.

De pagode geraakte helaas niet helemaal op de foto

We wandelden dan maar wat verder op de top en ontdekten enkele rotsen waar Chinezen van alle soorten en maten overal op, onder, naast en tegen zaten. Het zielige kleine bordje met ‘verboden te klimmen’ werd straal genegeerd.

Een handige trap tussen de rotsen

Verboden op de rotsen te klimmen

Van bovenop de rotsformatie hadden we een weids uitzicht op de stad, het mooie West Lake en een handvol bergen.

Uitzicht

Meer uitzicht

Uitzicht op West Lake

Cliff + uitzicht

Ik heb ook nog een filmpje met exclusief 360° uitzicht maar ik faal in uploaden dus misschien krijgen jullie dat later wel eens te zien. We verlieten de berg langs de andere kant en stapten nog even rond aan de oever van het West Lake.

Poging tot foto van een typisch Chinees landschap

Gouden Drakenboot, ik wil er ook zo een om op het Kanaal te varen

Half geslaagde test van de panoramafunctie op mijn camera

Zo, en dan nu een weekend niks doen 🙂

x

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Baochu Pagode 保俶塔

  1. oliver zegt:

    Met karakters erbij heeft u blog idd nog dat extraatje 😀 (afpakker 😉 )
    Trouwens, sinologen lezen dit toch? Volgens mij kunnen die wel wat Chinees lezen.

  2. hanpihhwa zegt:

    看了你所拍的照片真让我羡慕你! 我读大学的时候哪里有你们现在这么幸运 - 总是一早到晚把头埋在书里! 你在杭州住得/吃得惯吗?
    这么漂亮的景点,应该劝你父母趁你还在中国的时候去那儿旅游一下,你想怎么样?

  3. lenhz zegt:

    你好! 我很高兴你觉得这些照片很好看, 杭州确实是一个非常美丽的地方, 你去过没有? 住在中国和住在比利时有时候当然不一样, 但中国人大部分的生活习惯我已经习惯了。在吃饭方面, 虽然米饭吃多了, 有时候会觉得发腻了, 但是我很喜欢吃中国菜。
    我也努力劝父母来中国看我、旅行,但到现在还没成功,他们总拒绝这个计划。你还是试一试说服我妈妈!

  4. hanpihhwa zegt:

    我一定会跟你妈妈聊一聊的! 不过,听她的口气,我觉得你爸爸妈妈打算去南非拜访你姐姐 Kirsten。那有什么好玩儿啊? 看看几群野兽! 还要很巧才碰到 “the big 5″ 的。我是跟你开玩笑,实际上南非也很好玩的,但没有中国的文化历史和风景。好!我会尽力说服你妈妈的。
    我两岁时候去过杭州。我家是上海人而杭州离上海不远,周末或者放假的时候上海人很喜欢去杭州/苏州/南京等等地方玩儿。可是我那时候年纪太小,所以对杭州一点儿回忆都没有了!

Geef een reactie

