Inwoner

Een paar dagen geleden ben ik mijn residence permit gaan afhalen, waardoor ik nu een jaar in China mag verblijven en officieel een inwoner van China ben! Of toch iets in die aard. En zoals het elke goede inwoner betaamt heb ik een postadres:

Mijn naam, Dorm 31, Room 405, Yuquan Campus, Zhejiang University

310027 Hangzhou, Zhejiang Province, China

Of, voor de Chinezen onder ons:

Mijn naam, 31 舍, 405 房   玉泉教区  浙江大学   310027杭州  浙江省  中国

Zus, bewaar dit goed want ik meen mij te herinneren dat jij mij dingen zou opsturen mocht ik iets nodig hebben:) Aangenaam detail is dat ze brieven hier op een hoopje gooien aan de receptie en postpakketjes gewoon ergens op de stoep uitstallen tot de geadresseerde het komt ophalen. Sterk bezig zeg ik dan.

x

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Inwoner

  1. moeder zegt:

    Ik wil jouw naam ook in het Chinees schrijven!

  2. 欧力佛 zegt:

    Len faler, in China zet ge het grootste eerst, dus beginnen met 中国 , dan 浙江省 en dan 杭州… dan straat, gebouw kamer naam… faaaaal 😀

  3. lenhz zegt:

    Weet ik, maar dat maakt niet uit, komt sowieso toe!

Geef een reactie

