Taxi’s en geld

Er rijden lichtelijk dronken taxichauffeurs rond in Hangzhou en ik had het ongeluk om bij een van hen in de taxi te stappen. Een kort overzicht van de rit van de China Academy of Arts naar mijn campus, ongeveer 15-20 minuten:

– door 5 rode lichten gereden

– 3 stoepranden geraakt

– 3 Chinezen bijna overreden

– 1 Chinees daadwerkelijk (licht) aangereden

– Meer spook dan normaal gereden

– 2 keer op het fietspad gereden in plaats van op de weg

– ruwweg 254 keer geclaxonneerd

Toen de brave man de poort van mijn campus passeerde en ik hem er vriendelijk aan herinnerde dat we mijn bestemming voorbij waren, kwam hij tot stilstand in een struik aan de kant van de weg. Volgens mij is hij daar de hele nacht blijven staan om zijn roes uit te slapen;)

Ik leef dus nog, joepie. En ik leef hier niet in armoede: enkele weken geleden kreeg ik al een zak geld van 3200 yuan in mijn handen gestoken, en vandaag heb ik mijn Chinese bankkaart (Agricultutal Bank of China, geen idee waarom ik bij een landbouwersbank zit…) gekregen van de universiteit. Elke maand wordt hier 1700 yuan op gestort zonder dat ik er iets voor moet doen. Gratis geld, jeej!

x

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op Taxi’s en geld

  1. moeder zegt:

    Goede raad van mama : neem aub je fiets !!!
    En wat die centjes betreft : kan je die landbouwersbank ook eens mijn rekeningnummer geven?

  2. Jolien zegt:

    De fiets heeft zoveel meer voordelen Lennert, waarom riskeert gij uw leven door een taxi in China te nemen 😀 en ik wil ook geld. En niet leren. Ik wil naar China 😦

  3. Big sister is watching you ... zegt:

    Broeder, goede raad van je oude besje vergeten? Ze zal je met plezier komen ophalen, zelfs midden in de nacht. Of dat ook geldt als je in China zit, weet ik niet 🙂

  4. lenhz zegt:

    Ik kan maar tot 21u de fiets of de bus nemen, daarna heb ik geen andere keuze dan in een taxi te stappen (of 2 uur te wandelen), maar volgende keer zal ik anders een van jullie bellen om me te komen ophalen? En taxi’s zijn handig wanneer het regent of als ik tam ben.
    Jolien, kom maar eens af, hier moet je niet leren:)

  5. kirsten zegt:

    Len, ik vind het juist heel slim dat je de taxi neemt en niet de fiets! Voor chinezen zijn de voetgangers en fietsers arme luizen waar niet naar omgekeken wordt en ze vinden het al helemaal niet erg om er zo eentje overhoop te rijden…. Eentje meer of minder, niemand merkt het verschil 🙂
    Ik heb ook eens bij zo een rare kwiet in de taxi gezeten, een andere chinees had hem gehinderd en mijn taxichauffeur stapte gewoon uit om de andere persoon in kwestie een dikke lap te verkopen… om daarna weer in de taxi te stappen en door te rijden alsof er niets was gebeurd 😀
    zus x

  6. luk zegt:

    – 1700 yuan, da’s ongeveer 1700 €, of is dat meer?
    – Dat kreeg je hier ook elke maand op je rekening dacht ik…
    – “En taxi’s zijn handig wanneer het regent of als ik tam ben.”
    Dus elke dag taxi, veronderstel ik 🙂

  7. lenhz zegt:

    – Haha, die taxichauffeur was best geniaal
    – 1 euro is 8,6 yuan op dit moment, dus helaas heel wat minder dan 1700 euro.
    – Eigenlijk neem ik alleen de taxi na 21u, overdag ben ik daar te goedkoop voor en neem ik de bus voor 1 yuan of de gratis velo :p

  8. onno zegt:

    LEPPE JE BENT EEN CHINEES 😀
    en da liedje in het begin van op dat festival is ZOOOO bien, ik beluister het zeker ruw geschat 4512 keer per dag 🙂
    Maar ik mis je elke dag een beetje meer 😀
    ioooooooooooooo

Geef een reactie

